Lång ledig!

Ja nu gick man på långledigt.... jobbade halv dag igår, gick hem kl 13:30... & sen e de ju sveriges nationaldag idag! härligt att den blivit en helgdag!

våran ledighet började inge vidare... våra planer va att ha en mysig filmkväll (jag, min man, lilla syster & hennes kille)
så syrran åkte iväg för att hyra, pojken min vaknade så ja satt uppe hos honom, Christer & Johan for ut å cyklade med Aisy (Emilie & Johan hund)
De va då det hände kl va ungefär 21:45
Aisy fick upp ett råddjurs spår så hon slet sej... så hon drog iväg med koppel å allt!
Jag själv satt hemma att Vilmer låg & sov, men Emilie, Johan & Christer gick runt å sökte henne... men de hjälpte inte... hon var borta!
Efter att dom vart ute å sökt i över en timme så bad Johan & Emilie mej att ringa polisen... min lilla syster va helt förstörd. Hon tänkte att det värsta har hänt... för i vanliga fall så bruka Aisy vända om efter en stund, & återvända, men hon gjorde aldrig det & eftersom hon hade kopplet runt halsen så befarade man ju att hon fastnat någonstans.

Hursomhelst, ja ringde polisen... hamnade i telefonkö... ja tro det va över 20 före mej i kön men de va bara att vackert vänta, till slut kom jag fram...
Först sa den kvinnliga polisen att inget signalement stämde in... men då ja berättade att hon fortfarande sprang runt me kopplet så fick hon en träff! En man hade ringt in å berättat att dom hade en "gråhund" på tomten (Aisy är en jämthund)
Kvinnan gav mej numret till mannen som hade sett Aisy.
Då jag ringde upp så svarade en äldre dam... hon berättade att dom hade en jätte fin hund som sprang runt på deras gård... att hon va så snäll så, men att dom hade släppt loss henne för att polisen hade bett dom göra det!! *FAN* tänkte jag... nu e hon ju borta igen... men de positiva var att nu va hon iallafall utan koppel.
Jag & lilla syster satt oss i bilen & körde till det äldre paret... vi åkte efter en lång skogsväg... körde sakta & spejade på vägen dit... helt plötsligt skriker Emilie "men där e hon ju"
Ja där var hon, fastbunden hos det ädre paret som jag talade me i telefon!
Dom hade varit så oroliga, gått ut & ropat flera ggr... då hade Aisy så snällt kommit tillbaks!
Fatta lyckan.... lilla syster sprang fram å kramade å busade med henne... Vi tackade paret som varit sååååå snälla & hjälpt oss!
Så idag ska nog Emilie & Johan åka tillbaks till dom med en blomma som tack för hjälpen... snacka om att det finns snälla människor!

Vi va hemma vid tolv tiden.

Så de va den myskvällen framför tv:n! ;)



AISY - LILLRYMMAREN
Här e vår lilla rymmare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0